Warunki gwarancji

 

Szczegółowe warunki gwarancji dla danego produktu dołączone są zawsze do sprzedawanego sprzętu i mogą różnić się w zależności od produktu / producenta (np. długość okresu gwarancyjnego). Podstawowe informacje o gwarancji podane są w karcie produktu - w przypadku pytań, czy wątpliwości prosimy o kontakt email lub telefoniczny w tej sprawie.

W przypadku stwierdzenia braku karty gwarancyjnej dla zakupionego urządzenia (przysłanego przy sprzedaży wysyłkowej lub zakupionego osobiście) lub niezgodności w dokumencie należy bezzwłocznie poinformować o tym Sprzedawcę, nie później niż w terminie 3 dni od dnia zakupu towaru. W przeciwnym wypadku Sprzedawca uznaje dokument za dostarczony i zaakceptowany.

 

Poniżej ogólne warunki gwarancji dla sprzedawanego sprzętu w sklepie internetowym www.ERcomER.pl oraz sklepie stacjonarnym ERcomER:

 

1. Podmiot sprzedający zwany dalej Gwarantem zapewnia sprawne działanie sprzętu eksploatowanego zgodnie z jego przeznaczeniem i instrukcją obsługi.

2. Obowiązki Gwaranta wykonuje : ERCOMER, KRAMARSKA 12/315, 04-437 WARSZAWA. Sprzęt serwisowany jest przez nasz serwis lub korzystając z zewnętrznego autoryzowanego serwisu producenta (w zależności od produktu lub typu uszkodzenia).

3. Urządzenie do serwisu dostarcza Klient. W przypadku uznania naprawy gwarancyjnej, jeżeli urządzenie zostało dostarczone przesyłką Klient otrzyma zwrot kosztów równoważny kosztowi przesyłki pocztowej. Przesyłany do serwisu sprzęt należy najpierw zgłosić w celu uzgodnienia sposobu odbioru/przesyłki, ustalenia zakresu awarii, możliwych przyczyn jej wystąpienia oraz możliwości i czasu naprawy. Zgłoszenie należy przesłać na adres email : serwis@ercomer.com lub przekazać telefonicznie pod nr +48 733 473 173. Nadane, ale nie uzgodnione wcześniej przesyłki mogą zostać nieodebrane i zostaną automatycznie zwrócone do nadawcy. Prześlemy formularz naprawy gwarancyjnej (dostępny także na stronie www.ercomer.pl), który wypełniony należy dołączyć do sprzętu przekazywanego do serwisu (warunek przyjęcia sprzętu do naprawy). Możliwe jest również dostarczenie sprzętu osobiście - punt odbioru/wydania: ul. Bieżuńska 1 lok 51, 03-578 Warszawa, poniedziałek-piątek godz. 10-18.

4. Gwarancją objęte są usterki sprzętu spowodowane wadliwymi częściami lub defektami produkcyjnymi powstałe w okresie 6, 12 lub 24 miesięcy od daty sprzedaży, w zależności od produktu, zgodnie z informacją zamieszczoną w karcie gwarancyjnej. Niektóre elementy, o określonej żywotności podlegają skróconemu okresowi gwarancji. Akumulatory do urządzeń podlegają gwarancji w okresie 6 miesięcy od daty zakupu (materiały eksploatacyjne). Lampy w stopniu końcowym wzmacniaczy mocy podlegają okresowi gwarancji 6 miesięcy do 12 miesięcy max. (w zależności od producenta, jeśli nie podano szczegółowej informacji to 12 miesięcy). Obwody/układy/tranzystory/elementy stopniach końcowych radiotelefonów nie podlegają gwarancji, jeśli diagnostyka wykaże uszkodzenie spowodowane czynnikiem zewnętrznym.

5. Wady ujawnione w okresie gwarancji zostaną usunięte w terminie maksymalnie 30 dni od daty dostarczenia sprzętu do wskazanego punktu serwisowego Gwaranta (nie wliczając czasu transportu). W przypadku konieczności sprowadzenia części z za granicy lub konieczności weryfikacji przez serwis producenta okres ten może ulec wydłużeniu.

6. Wymieniony wadliwy sprzęt i części stają się własnością Gwaranta.

7. Naprawa gwarancyjna nie obejmuje czynności do wykonania których zobowiązany jest użytkownik we własnym zakresie i na własny koszt, jak np. zainstalowanie sprzętu, sprawdzenie działania, konfiguracja i programowanie urządzeń, czynności konserwacyjne. Wykonanie resetu do ustawień fabrycznych lub aktualizacja oprogramowania firmware do najnowszego udostępnionego przez producenta to także działania, które Użytkownik zobowiązany jest wykonać je we własnym zakresie. Zalecamy wykonanie aktualizacji oraz resetu przed wysłaniem urządzenia do serwisu.

8. Utrata gwarancji następuje w przypadku:

a) zerwania plomby gwarancyjnej (jeśli była założona) lub stwierdzenie ingerencji w sprzęt lub jego oznakowanie przez osobę nieupoważnioną przez Gwaranta do wykonywania ingerencji lub napraw sprzętu,

b) nieczytelnych, zmienionych lub usuniętych numerów seryjnych sprzętu.

c) Uszkodzenia sprzętu z winy użytkownika wynikające z niewłaściwego użytkowania

9. Gwarancją nie są objęte uszkodzenia i wadliwe funkcjonowanie powstałe z innych przyczyn aniżeli tkwiące w sprzęcie, a w szczególności powstałe wskutek:

a) samowolnie dokonywanych przez Klienta lub inną nieupoważnioną osobę napraw, przeróbek i zmian konstrukcyjnych,

b) niewłaściwej lub niezgodnej z instrukcją obsługi eksploatacji, niewłaściwej instalacji i przechowywania (braku zerowania/uziemienia sieci zasilającej, nieprawidłowego napięcia zasilania, pracy w nieodpowiednim środowisku, zalania sprzętu płynami, zbyt wilgotnego środowiska pracy, dużego zakurzenia lub zapylenia, wstrząsów w trakcie pracy, wyładowań atmosferycznych, przepięć elektrycznych i elektrostatycznych, itp. oraz pracy nadajników bez odpowiedniego obciążenia stopnia końcowego wzmacniacza mocy oraz uziemienia instalacji) lub przekroczenia dopuszczalnego czasu ich pracy (np. powodując przegrzanie),

c) niewłaściwego zabezpieczenia urządzenia przed działaniem pola elektrycznego lub elektromagnetycznego, mogącego wywołać awarię,

d) współpracy z niekompatybilnymi urządzeniami,

e) mechanicznych uszkodzeń urządzenia,

f) zdarzeń losowych spowodowanych np. pożarem, powodzą, uderzeniem pioruna oraz innymi nieprzewidzianymi wypadkami,

g) gwarancją nie są objęte również uszkodzenia powstałe na skutek naturalnego zużycia eksploatacyjnego elementów (dotyczy to również elementów o określonej żywotności jak potencjometry, żarówki i diody, tranzystory w stopniu końcowym wzmacniaczy mocy, elementy ruchome, głośniki, itp.) Na wyświetlaczach LCD mogą z czasem eksploatacji powstać uszkodzone pojedyncze wypalone punkty tzw. "bad pixel", jest to charakterystycznym objawem naturalnego zużycia dla tego typu wyświetlaczy.

10. Nie gwarantuje się poprawnego współdziałania sprzętu z innymi - nie wskazanymi jako kompatybilne - urządzeniami (w szczególności innych firm)

11. W uzasadnionych przypadkach, kiedy z powodu szkodliwego środowiska pracy lub niewłaściwej konserwacji urządzenia (m.in. pracującego w warunkach dużego zakurzenia lub zapylenia), jeśli do podjęcia czynności diagnostycznych i serwisowych wymagane jest wcześniejsze przeprowadzenie czyszczenia lub konserwacji, Gwarant może obciążyć Klienta kosztami wykonania tych czynności lub odmówić wykonania naprawy.

12. Ważna karta gwarancyjna (prawidłowo wypełniona, zawierająca nazwę lub symbol urządzenia, datę zakupu, pieczęć sklepu oraz podpis sprzedawcy) stanowi podstawę do realizacji uprawnień gwarancyjnych. W razie utraty przez Nabywcę karty gwarancyjnej nowa karta gwarancyjna nie będzie wydana.

13. Gwarancją objęty jest jedynie sprzęt wymieniony w specyfikacji karty gwarancyjnej.

14. Sprzęt przesyłany do serwisu musi być kompletny (wszystkie istotne elementy zestawu fabrycznego), zapakowany w sposób uniemożliwiający uszkodzenie podczas transportu, wraz z ważną kartą gwarancyjną umożliwiającą weryfikację numeru seryjnego produktu.

15. Akceptacją warunków gwarancji jest dokonanie zakupu i rozpakowanie urządzenia. Blankiet gwarancji z jej postanowieniami jest dostarczony w sposób umożliwiający zapoznanie się z jego zapisami bez konieczności rozpakowania sprzętu. Rozpakowany sprzęt traktowany jest jako używany.

16. W przypadku nie wywiązania się z terminu płatności określonego na fakturze/paragonie gwarant automatycznie odstępuję od umowy gwarancyjnej.

 

UWAGA!

W przypadku zgłoszenia sprzętu do sprawdzenia (diagnostyki) lub naprawy, który: 1) jest sprawny (a problem wynika np. z niewłaściwej konfiguracji lub obsługi), 2) zgłoszenia sprzętu w okresie gwarancyjnym, a naprawa nie została zakwalifikowana przez serwis jako gwarancyjna, 3) został poddany diagnostyce serwisu, a klient nie zdecyduje się na naprawę odpłatną 4) został poddany diagnostyce serwisu, a serwis nie ma możliwości przeprowadzenia naprawy (np. w przypadku braku możliwości pozyskania część do naprawy), 5) lub klient zgłosi fakt rezygnacji z usługi, ale już po wykonaniu czynności diagnostycznych – w takich przypadkach czynności diagnostyczne serwisu są płatne i zostanie naliczony koszt wykonanej diagnostyki (zgodnie z cennikiem serwisu).

UWAGA!

Przesyłany sprzęt powinien być zapakowany w fabryczne opakowanie oraz w razie potrzeby solidne dodatkowe opakowanie chroniące odpowiednio zawartość przesyłki. Gwarant nie bierze odpowiedzialności za uszkodzenia podczas transportu wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia przesyłanego sprzętu.

 

Powyższe warunki gwarancji w sklepie ERcomER obowiązują od dn. 2.08.2019r.

 

Dodatkowe warunki dla rozszerzonej gwarancji, powyżej 24 miesięcy dla radiotelefonów marki Yaesu (dla 3 roku gwarancji oraz kolejnych 18 miesięcy):

- Gwarancja jest przypisana imieniem i nazwiskiem do Kupującego. Odsprzedanie sprzętu w okresie gwarancji rozszerzonej powoduje skrócenie jej ważności, zgodnie z prawem, do 2 lat od dnia zakupu. Wymagane jest posiadanie czytelnej faktury lub paragonu oraz oryginalnej karty gwarancyjnej.

- Rozszerzonej gwarancji podlegają wyłącznie radiotelefony (nie podlegają akcesoria oraz inne materiały).

- W okresie rozszerzonej gwarancji, produkt musi zostać dostarczony bezpośrednio do Gwaranta (lub wskazanego partnera), na uzgodniony wcześniej adres serwisu lub punktu przyjęcia, do serwisu na terenie Polski lub na terenie Europy, na własny koszt oraz odebrany na własny koszt. Gwarant może zorganizować transport płatny.

- Koszt wymienianych, podlegających naprawie gwarancyjnej podzespołów oraz koszt naprawy gwarancyjnej pokrywa Gwarant. Gwarant może nie pokrywa kosztów logistycznych dostawy (transportu) sprzętu i podzespołów z/do placówek serwisu.

- W przypadkach spornych, gdy wymagana jest dodatkowa ekspertyza serwisu producenta Gwarant zobowiązany jest do dostarczenia sprzętu do centralnego serwisu producenta dla Europy lub wskazanej przez niego placówki na terenie UE – Gwarant nie pokrywa kosztów logistycznych (transportu) tych dostaw.

- Gwarancji podlega wyłącznie sprzęt bez śladów samodzielnej naprawy lub naprawy przez inny serwis oraz bez śladów niewłaściwego użytkowania.

- W celu aktywacji pakietu rozszerzonej gwarancji Kupujący niezwłocznie po zakupie zobowiązany jest wyrazić na to zgodę oraz zgodę na przekazanie danych producentowi. W tym celu należy wysłać Gwarantowi komplet informacji : Imię i nazwisko, (znak krótkofalarski, jeśli Kupujący go posiada), adres email, data zakupu, nazwa i numer seryjny radiotelefonu. Informacje należy wysłać emailem o temacie "Aktywacja rozszerzonej gwarancji" na adres: info@ercomer.com w ciągu 7 dni od daty zakupu lub dostarczyć je w ciągu 7 dni drogą listowną na adres Gwaranta.

 
Powyższe warunki gwarancji w sklepie ERcomER obowiązują od dn. 24.03.2021r.
 
 
 

UWAGA!

W przypadku zgłoszenia sprzętu do sprawdzenia lub naprawy, który :

- jest sprawny,

- nie może być zakwalifikowany do naprawy gwarancyjnej,

- został poddany diagnostyce i wycenie naprawy, a klient nie zdecyduje się na naprawę,

wówczas czynności diagnostyczne serwisu są płatne (szczegółowe informacje na naszej stronie w sekcji "Serwis").

 

UWAGA!

W niektórych przypadkach, sprzęt zgłoszony do naprawy gwarancyjnej nasz serwis jest w stanie wymienić na nowy egzemplarz (aby przyspieszyć proces naprawy). Jednak w przypadku korzystania z usług dodatkowych typu Cashback firmy Yaesu, z uwagi na proces logistyczny rejestracji numeru seryjnego urządzenia u producenta, nie będzie to możliwe.

 
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl