Zwroty i reklamacje

Zwroty i reklamacje

 

Odstąpienie od umowy

Jeśli zakup dokonany został na warunkach regulaminu naszego sklepu i:

A) jesteś konsumentem

lub

B) jesteś osobą fizyczną, a umowa, którą zawarłeś z nami po 31 grudnia 2020 r. jest bezpośrednio związana z Twoją działalnością gospodarczą, ale nie ma dla Ciebie charakteru zawodowego ("przedsiębiorca uprzywilejowany zgodnie z regulaminem naszego sklepu)

- co do zasady przysługuje Ci prawo do odstąpienia od zawartej na odległość umowy.

Od umowy możesz odstąpić, składając nam oświadczenie o odstąpieniu od umowy np. poprzez wiadomość e-mail przesłaną na adres: info@ercomer.com

Zwracaną rzecz zwróć do nas niezwłocznie na adres: ul. Bieżuńska 1 lok 51 03-578 Warszawa , jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpiłeś od umowy.

Od umowy możesz odstąpić w terminie 14 dni.

Bieg czternastodniowego terminu na odstąpienie od umowy rozpoczyna się:

  • dla umowy, w której wydajemy rzecz, będąc zobowiązanymi do przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez Ciebie lub wskazaną przez Ciebie osobę trzecią inną niż przewoźnik,
  • dla treści cyfrowych - od dnia zawarcia umowy.

Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

Należną kwotę zwrócimy Ci niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Ciebie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

Możemy wstrzymać się ze zwrotem otrzymanej od Ciebie płatności do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Ciebie dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Pamiętaj, że prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Ci m.in. w odniesieniu do umowy:

  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według Twojej specyfikacji lub służąca zaspokojeniu Twoich zindywidualizowanych potrzeb (np.towary sprowadzane na indywidualne zamówienie według podanej specyfikacji),
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
  • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
  • o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

Szczegółowe informacje na temat odstąpienia od umowy znajdziesz w naszym Regulaminie sprzedaży.

Uwaga! Ponieważ zwracany towar podlega konieczności księgowania i rozliczeniom podatkowym prosimy o odesłanie wraz z towarem również dowodu zakupu w postaci paragonu (nie dotyczy to faktury). W przypadku utraty paragonu prosimy o oświadczenie takiego faktu.

Uwaga! Prosimy o zadbanie o terminowe i skuteczne dostarczenie nam oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Nie ponosimy odpowiedzialności za niedostarczenie wiadomości email do naszej skrzynki odbiorczej w wymaganym terminie.

Uwaga! W przypadku, kiedy odstąpienie od umowy dotyczy radiotelefonów marki Yaesu, objętych promocją Cashback wymagamy dodatkowo złożenia oświadczenia o niekorzystaniu z w/w promocji w formie "Oświadczam, że dla zakupionego radiotelefonu ..... o numerze seryjnym ...... nie korzystałem i nie wykorzystam możliwości zwrotu środków przysługujących w ramach promocji Yaesu Cashback". Prosimy pamiętać, że poświadczenie nieprawdy, wyłudzenia itp. są ścigane prawem i są karalne.

Uwaga! Dla wygody naszych klientów oferujemy możliwość wykonania szybkiego przelewu online oraz możliwość dokonania płatności kartą płatniczą/ kredytową/BLIK-iem. Jest to jednak usługa dodatkowa dla indywidualnej wygody klienta (obciążona prowizją 1% doliczaną i księgowaną w pozycji kosztów dostawy), która nie podlega zwrotowi w przypadku odstąpienia od umowy.

Uwaga! Przesyłany sprzęt powinien być zapakowany w fabryczne opakowanie oraz w razie potrzeby solidne dodatkowe opakowanie chroniące odpowiednio zawartość przesyłki. Nie bierzemy odpowiedzialności za uszkodzenia podczas transportu wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia przesyłanego sprzętu.  

Uwaga! Zwracany sprzęt nie może nosić żadnych śladów użytkowania, poza wyłącznie niezbędnymi do sprawdzenia działania urządzenia. Proszę pamiętać, że Ustawa chroni w tym zakresie Sprzedawcę. W Internecie dostępnych jest wiele interpretacji, które zdecydowanie nadinterpetują na korzyść Klienta jego możliwości w tym zakresie, powodując wprowadzenie go w błąd. Zgodnie z Ustawą Sprzedawca w uzasadnionych przypadkach ma możliwość nie przyjąć zwrotu sprzętu lub obciążyć Klienta kosztem doprowadzenia zwracanego sprzętu/zestawu do stanu fabrycznego. Sprzedawca nie jest zobowiązany do ponoszenia kosztów związanych z nieostrożnym używaniem sprzętu przez Klienta lub doprowadzeniem stanu takiego sprzętu/zestawu do pełnej wartości fabrycznie nowego sprzętu/zestawu.

Uwaga! Sprzęt modyfikowany na indywidualne życzenie klienta, w zakresie sprzętowym lub oprogramowania fabrycznego albo dla którego na życzenie klienta zostało zaciągnięte jakiekolwiek zobowiązanie wykonane przez Sprzedawcę nie podlega możliwości zwrotu (odstąpienia od Umowy).

 

Reklamacje

Jeśli jesteś konsumentem, w przypadku gdy zakupiony u nas towar okaże się wadliwy, masz prawo reklamować go w oparciu o rękojmię. Reklamację najlepiej złożyć na adres e-mail: info@ercomer.com lub drogą pocztową na adres ul. Kramarska 12/315, 04-437 Warszawa .

Reklamowany towar należy wysłać na adres: ul. Bieżuńska 1 lok 51 03-578 Warszawa

W związku z wadą możesz żądać:

  • usunięcia wady,
  • wymiany rzeczy na wolną od wad

lub złożyć oświadczenie o:

  • obniżeniu ceny,
  • odstąpieniu od umowy – w przypadku wady istotnej.

Odpowiadamy względem Ciebie za wady stwierdzone przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy. W przypadku rzeczy używanych okres rękojmi jest skrócony do jednego roku. Sprzedawca nie odpowiada z tytułu rękojmi w stosunku do rzeczy oznaczonych jako towar o obniżonym gatunku. 

Co do zasady reklamację rzeczy możesz zgłosić w ciągu roku od zauważenia wady, ale czas na złożenie reklamacji nie może się zakończyć przed upływem okresu odpowiedzialności sprzedawcy.

Mimo że klient ma prawo do żądania wymiany towaru na nowy, istnieją sytuacje, w których sprzedawca może odmówić zastosowania tego rozwiązania. Kiedy może to mieć miejsce? Na przykład w sytuacji:

  1. Jeśli wymiana jest niemożliwa, na przykład z powodu braku dostępności towaru (np. zakończenie produkcji, udowodniony brak możliwości sprowadzenia.
  2. W sytuacji, gdy koszty wymiany znacząco przewyższają koszty naprawy.
  3. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, a koszty wymiany przekraczają wartość sprzedanej rzeczy, sprzedawca także może odmówić wymiany.

Rozpatrzenie Twojej reklamacji (ustosunkowanie się do niej) nastąpi w ciągu 14 dni od daty otrzymania przez nas Twojego zgłoszenia reklamacyjnego.

 

UWAGA! Poniżej informacje zaczerpnięte z oficjalnej strony internetowej UOKiK:

1 stycznia 2023 r. zmieniły się prawa konsumentów i obowiązki przedsiębiorców w zakresie rękojmi i gwarancji z umowy sprzedaży. Wynika to z wejścia w życie ustawy z dnia 4 listopada 2022 r. o zmianie ustawy o prawach konsumenta, ustawy – Kodeks cywilny oraz ustawy – Prawo prywatne międzynarodowe.

Wprowadzono regulacje dotyczące niezgodności towaru z umową (w ustawie o prawach konsumenta), które – w odniesieniu do umów zawieranych z konsumentami – zastąpiło dotychczasowe pojęcie rękojmi (uregulowanej w Kodeksie cywilnym).

Nie istnieje prawna definicja istotnej niezgodności towaru z umową. Przyjmuje się, że jest istotna, gdy towar nie nadaje się do używania zgodnie z przeznaczeniem (np. samochód nie jeździ).

W razie wymiany rzeczy lub innych dokonywanych przez sprzedawcę w ramach rękojmi, czynności reklamacyjnych odpowiedzialność sprzedawcy nie ulega wydłużeniu.

Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.

 

 

Uwaga

Przesyłany sprzęt powinien być zapakowany w fabryczne opakowanie oraz w razie potrzeby solidne dodatkowe opakowanie chroniące odpowiednio zawartość przesyłki. Nie bierzemy odpowiedzialności za uszkodzenia podczas transportu wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia przesyłanego sprzętu.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl